Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Google: Duplicitní obsah není negativní faktor

Duplicitní obsah neovlivní negativně hodnocení webu ve vyhledávání, řekl John Mueller.

John Mueller z Googlu vysvětlil mylnou představu o duplicitním obsahu a tvrdí, že nejde o negativní faktor hodnocení ve vyhledávání. Opakování stejného obsahu na více stránkách není něco, co by způsobilo, že by se web ve výsledcích vyhledávání umístil níže.

Mueller dále říká, že je normální, že stránky mají určité množství duplicitního obsahu. Algoritmy Google jsou vytvořeny tak, aby to zvládly.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

John Mueller o duplicitním obsahu

Pokud jsou duplikovány celé části obsahu na webu, Google vyhodnotí jeden a druhý nezobrazí. Více kopií stejné stránky nezasílá signály negativního hodnocení. Duplicitní stránky mohou zvětšit velikost webu a snížit crawl budget. Pokud se části obsahu opakují na celém webu, například obsah v záhlaví nebo zápatí, Mueller potvrzuje, že to také nevysílá signály negativního hodnocení.

“S tímto druhem duplicitního obsahu to není o tom, že je s ním spojeno negativní skóre.” Jde spíše o to, že pokud na webu nalezneme přesně stejné informace na více stránkách a někdo bude tyto informace vyhledávat konkrétně, pokusíme se najít tu nejvhodnější stránku.

Pokud tedy máte stejný obsah na více stránkách, Google nebude zobrazovat všechny tyto stránky. Pokusí se vybrat jednu z nich a ukázat tu nejlepší. Takže to není tak, že by s tím byl spojen nějaký negativní signál. V mnoha případech je normální, že máte na některých stránkách určité množství sdíleného obsahu. “

Aby John ilustroval, jak normální může být duplicitní obsah, Mueller dále uvádí příklady, na které lidé neustále narážejí.

Online nakupování je odvětví, kde se obsah opakuje všude. Je běžné, že maloobchodníci prodávají stejný produkt a stránky produktů pravděpodobně sdílejí velké množství stejného obsahu. Google nebude interpretovat negativní signály z procházení popisu produktu, který se objeví jinde na webu konkurence. Zápatí webových stránek se technicky kvalifikují jako duplicitní obsah, říká Mueller, ale to také není problém, pokud jde o hodnocení vyhledávání.

Na celé video se můžete podívat zde:

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-duplicate-content-is-not-a-negative-ranking-factor/394321/

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit