Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

John Mueller: Delší anchor text u odkazů nám dává více informací

John Mueller z Googlu popisoval při pravidelných online rozhovorech o SEO rozdíl mezi odkazem na stránky s dlouhým a krátkým anchor textem.

Otázka na Johna zněla:

“Pracujete s anchor textem, který obsahuje více slov, ve srovnání s anchor textem, který obsahuje pouze 2 slova?”

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Myslím tím, zda těmto dvěma slovům přiřadíte větší hodnotu, když je porovnáte s textem, který má 7 nebo 8 slov?

Například – 2 slova anchor textu jako „levné boty“ a 7 slov ukotvení textu je „zde si můžete koupit levné boty.“

John odpověděl:

Google nemusí rozlišovat delší nebo kratší anchor texty, pokud jde o pozice ve vyhledávání

Používání více slov nám však poskytuje více kontextu o stránce, na kterou je odkazováno. A další souvislosti mohou nepřímo ovlivnit hodnocení.

Čím více má Google o stránce informací, tím efektivněji ji může zařadit podle relevantních dotazů.

Zde je tedy nejdůležitější pochopit, že Google čte a zpracovává veškerý text a pomocí těchto informací pochopí, o čem stránka je.

Majitelé stránek by měli mít tyto informace na paměti a kvalitně zpracovat text k odkazu a využívat ho pro zlepšení informací pro Google o jejich webech. Je to snadný způsob, jak pomoci Googlu porozumět více o důležitých stránkách.

To ovšem neznamená psát podrobný text u odkazů pro každou stránku, ale zvažte zvláště specifické texty pro adresy URL, které jsou obzvláště důležité.

Příklady takových adres URL jsou:

  • Stránky vysoké hodnoty na vašem webu.
  • Obsah, kterým jste přispěli na jiné stránky.
  • Stránky, které obsahují odkazy zpět na váš web.
  • Stránky, které obsahují zmínky o vás nebo vaší značce / podnikání.
  • A tak dále.

Opět platí, že anchor text není sám o sobě hodnotícím faktorem. I když to může Google použit, aby zjistil více informací o webech či e-shopech.

Pravidelné vysílání Johna Muellera si můžete pustit na YouTube zde

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit