Upozornění: Aktuálně jsme zaznamenali změnu ve fungování operátoru “allintitle:”. Google v některých případech nezobrazuje počet výsledků ve vyhledávání. KGR si proto můžete ověřit přímo v Collabimu přes funkci Změření KGR.
Upozornění na začátek: Tohle není zádná zázračná metoda, která z Vás přes noc udělá miliardáře. Určitě také není všespásná a pro většinu webů to není základ jejich SEO strategie. Je však skvělá pro pochopení základů SEO a vyzkoušení si poznatků v praxi.
Zní to nereálně, skoro jako clickbait. Vždyť řada majitelů webů se o podobný úspěch pokouší měsíce i roky. Dnes vám ale představím metodu Keyword Golden Ratio, díky které to za určité konstalace možné je. Metoda je totiž založena na nalezení co nejméně konkurenčních frází a jejich využití.
Nikoliv podle dojmu, ale podle čísel, které nám sám Google dává.
Nevymyslel jsem ji já, ale nechal jsem se jí inspirovat v zahraničí. V Čechách se o ní zatím tak často nemluví, čímž můžete zatím získat malou konkurenční výhodu. Pojďme se na metodu podívat blíže.
Jak funguje KGR – Keyword Golden Ratio
Metoda KGR pracuje s klíčovými slovy, která mají nižší hledanost a současně si jich vaše konkurence zatím pořádně nevšimla. Ve chvíli, kdy na ně začnete tvořit obsah, máte o parník větší šanci dostat se do TOP10.
Jako nic v SEO, ani toto samozřejmě není zaručeno a samozřejmě stále platí základní pravidlo. Nově vytvořená stránka pro nalezený vyhledávací dotaz na základě této metody musí být pro lidi (hledače) maximálně užitečná. Jinak se můžete jít klouzat a metoda stejně fungovat nebude.
Keyword Golden Ratio jednoduše, česky
Keyword golden ratio je počet výsledků na Google, které obsahují v názvu stránky (title) přesnou frázi dělený měsíční hledaností této fráze. Metoda funguje pro slova s hledaností pod 250. Pokud je KGR skóre (zmíněný podíl) menší než 0,25 tak má nová stránka velkou šanci se rychle umístit na předních příčkách Google hned, jak je stránka zaindexována.
Proč s metodou KGR pracovat?
1) Získáte tolik potřebnou motivaci
Kdybych pokaždé, když slyším na SEO školeních a konzultacích “ale to je strašně moc práce…” dostal desetikorunu, můžu všechny uživatele Collabimu pozvat na večeři k Pohlreichovi. Ano, SEO je práce. SEO je dnes už vlastně vše, co měníte a děláte na svém webu. Takže to musí být hodně práce.
Ale nejhorší nepřítel jsme většinou my sami a naše tendence k odkládání důležité a těžké práce. Existuje však lék, a tím je motivace. Neznám v SEO nic více motivujícího, než vidět svůj web s novou stránkou, co jsem vytvořil v TOP 10. Do pár minut, hodin, maximálně dní.
To je jiné kafe a v tu chvíli se mi priority otáčí a mám chuť jít pracovat jen a pouze na SEO. A to vůbec nemluvím o prvních výsledcích v Google Analytics nebo GSC, to už se mi ani nechce jít domů z práce.
2) Rozšíříte si znalosti a procvičíte základy
“Studovat” umí každý. Ale opravdu studovat, to je jiné kafe. V čem je rozdíl? “Studenti” většinou jen čtou, málokdy se vrhnou doprostřed bitvy, lehnou do zákopů a začnou skutečně makat.
V tom je ten rozdíl. “Studovat” je k ničemu, musíte studovat! Tedy nabyté znalosti co nejdříve ověřit v praxi na bitevním poli uprostřed výsledků vyhledávání.
3) Dojmologii v SEO přenecháte konkurenci
Zatímco vaše konkurence ještě tvrdě spí a doufá, že je jejich obsah (generovaný většinou podle citu) posune na přední příčky, vy můžete použít matematiku a čísla ke svému rozhodování a postupovat systematicky. Velmi brzy tak zjistíte, zda-li vám metoda funguje či nikoliv.
Základní postuláty metody KGR
I tady samozřejmě platí pravidlo 1:1 Martina Matějky
Pro každé klíčové slovo (vyhledávací dotaz), které jste si definovali, vytvoříte jednu vstupní stránku na vašem webu. Na tutéž stránku umístěte také skupinu klíčových slov, která jsou si významově podobná nebo jde o synonyma. Každý vyhledávací dotaz musí mít jasnou odpověď na dané stránce. Tím pro čtenáře (a tím pádem i vyhledávač) získáte přínosný a relevantní obsah.
Hledáme long-tail výrazy
Long-tail výrazy jsou známé tím, že mají nižší hledanost. Na druhou stranu většinou mnohem přesněji specifikují požadavky hledače/návštěvníka/zákazníka.
Princip fungování metody
Celá metoda je založena na poměrně jednoduchém principu – hledáme výrazy s nízkou hledaností, které současně mají minimální konkurenci v Google.
Konkurence v Google je v této metodě dána počtem výsledků na zadaný vyhledávací dotaz při použití google operátoru “allintitle”.
Tímto operátorem se vlastně ptáme Google: “řekni mi, kolik stránek ve Tvém indexu má všechna tato slova v title”. A jak známo, title je v mnoha případech jedním z hlavních SEO faktorů, na které Google kouká.
V případě hodně dlouhých a nízkokonkurenčních long-tailů je title mnohdy jediným parametrem. A to je přesně esence této metody.
Výpočet vhodnosti vybraného vyhledávacího dotazů potom říká:
počet výsledků allintitle: / hledanost < 0,25
Tedy pokud je poměr výsledků allintitle a hledanosti menší než 0,25, máte šanci dostat se s novou stránkou (a užitečným obsahem samozřejmě) do TOP10 na Google. Pokud navíc ponouknete Google k rychlejší indexaci, tak velmi rychle. Jak uvidíte v příkladech níže, jde to i do 6 minut od publikace nové stránky. True story.
Příklady:
1) Fráze “seo optimalizace”: hledanost 720 (za měsíc), počet allintitle: výsledků 12 700 000
Výpočet: 12 700 000/720 = 17 638 a nějaké drobné -> tohle nebude KGRko
2) Fráze “klíčová slova v textu”: hledanost 70 (za měsíc), počet allintitle: výsledků 7
Výpočet: 7/70 = 0,1 -> 0,1 < 0,25 tohle jsme hledali
Návod na KGR krok za krokem
Připravil jsem pro vás návod, takovou kuchařku pro přesný postup včetně tabulky, kterou můžete využít, nepoužíváte-li náš nástroj.
Máte-li raději video, možná oceníte webinář Test metody Keyword golden ratio aneb Umístění v TOP10 na Google do 39,5 hodiny.
Jde to i jednodušeji
Pokud je pro vás celý proces s výpočtem příliš zdlouhavý, Collabim vám může značně usnadnit práci. Dokáže totiž klíčová slova v rámci KGR analyzovat za vás. Tuto funkci najdete jako součást analýzy Pozice a hledanost. Stačí do analýzy zadat vámi zvolené fráze a poté v nastavení analýzy zvolit funkci “Změřit KGR“.
Ve výsledcích poté již uvidíte, zda je příslušná fráze vhodným kandidátem pro metodu KGR.
Ukázky z praxe aneb takto pak vypadají výsledky
Testoval jsem v počátku celkem tři kge výrazy. Testování mi zabralo zabralo necelých 5 hodin času a výsledky se projevily krátce po indexaci. Indexaci stránek jsem vždy provedl v Google Search Console přesně podle návodu výše.
Klíčové slovo: „Seznam webmaster tools“
Hledanost: 170
Čas přípravy: 97 minut psaní článku a bouchnutí do GSC
Výsledek: 6. pozice za 4 minuty od publikace
Výsledky z GSC pro tuto novou stránku:
Klíčové slovo: „přidat stránku do google“
Hledanost: 140
Tohle je po pár měsících velmi milé překvapení, možná i pomocí dodání strukturovaných dat se nám podařilo dostat do featured snippetu:
Což nese toto ovoce:
Klíčové slovo: „seznam add url“
Hledanost: 110
A stránka výsledky má, ne že ne 😀
Tento na první pohled zcela nesmyslný výraz fakt lidi zadávají. Jen výraz “seznam add url” za poslední 3 měsíce:
Nejčastější otázky k metodě Keyword golden ratio
Co jsou tzv. “zlatá klíčová slova”?
Takto bývají označována slova, která zadávají zákazníci (ne pouze návštěvníci) do vyhledávače, aby se dostali k vám.
Jak přesně postupovat pro nalezení těchto KGR slov?
- najděte klíčová slova/fráze, u kterých máte podezření na splnění metody výše (použijte třeba Svatý grál konkurence či jednorázovou analýzu hledanosti)
- Vyfiltrujte si pouze ty, které mají hledanost menší než 250 včetně
- Zjistěte počet výsledků dané fráze na google s operátorem “allintitle:”
- Vypočítejte KGR skóre jako “počet výsledků allintitle:” / “měsíční hledanost”
- Pokud vyjde skóre <0,25, máte KGR frázi
Jak zjistím počet výsledků Allintitle?
Jednoduše otevřete Google a zadejte "allintitle: HLEDANA_FRAZE". HLEDANA_FRAZE nahraďte termínem, který vás zajímá.
Co je allintitle?
Google operátor, který umožňuje upřesnit výsledky. V tomto případě vrátí pouze webové stránky, které v TITLE obsahují přesně to, co chcete. Jen pozor na diakritiku, zejména v případě češtiny. Málokdo dělá záměrně chyby v nadpisech webových stránek a tak získaný počet výsledků nemusí odpovídat skutečnosti, kterou dostanete, když výraz napíšete gramaticky správně.
Tak co, zkusíte metodu také?