Službu firmy.cz od Seznamu určitě všichni znáte, ale máte zde profil? V rámci propagace firmy bychom se neměli soustředit čistě jen na Google a jeho službu “Moje firma”. Stejně tak důležité je mít profil i na firmy.cz
Profil na Seznamu je vizitkou firmy napříč seznamem, informace z něj se pak zobrazují na webové stránce Firmy.cz ve vyhledávání Seznam.cz, Sreality.cz, Sauto.cz i v nejpoužívanější české aplikaci Mapy.cz. Díky aplikaci Mapy.cz docílíte toho, že každý potencionální zákazník, který vás hledá, nalezne vaši firmu v mapách a díky navigaci si může naplánovat trasu přímo až k vám. Dále uvidí další důležité informace, jako je třeba otevírací doba nebo váš kontakt. Registrace je velmi jednoduchá a zcela zdarma. Po vytvoření profilu vaší firmy vás na Seznamu budou moci najít zákazníci a kontaktovat vás. Při registraci si vytvoříte i firemní vizitku, kterou můžete začít spravovat v intuitivním administrativním rozhraní.
Web Firmy.cz pak využívá měsíčně téměř 3 mil. unikátních uživatelů. Díky přidání kontaktů, popisu činnosti, webové adresy a dalších informací zvýšíte pravděpodobnost, že vás potencionální zákazníci objeví a naleznou veškeré potřebné informace o vaší firmě. Pokud jste změnili telefonní číslo nebo jste přestěhovali provozovnu na jiné místo, je změna těchto údajů velmi jednoduchá. Stačí se přihlásit do administrace a upravit svůj profil tak, jak jen budete potřebovat. Pokud budete mít větší množství poboček, pomocí feedu vám je Firmy.cz automaticky založí a zároveň je bude automaticky pravidelně aktualizovat.
Možnost ovlivnění umístění firmy ve výsledcích hledání a předběhnutí konkurence (ovlivnění pořadí výsledků). Firmy jsou ve výsledcích hledání řazeny podle kombinace několika faktorů:
- Obsah – záleží na názvu, popisu a zařazené kategorii dané firmy. Čím více budou tyto vlastnosti odpovídat hledanému dotazu, tím se zobrazí ve výpisu výše. Například na dotaz „autoservis“ budou na vyšších místech firmy, které obsahují v titulku nebo v popisu slovo „autoservis“ a nacházejí se v kategorii „Autoservisy“.
- Vzdálenost – když budete hledat v okolí, kde jste lokalizování, dostanete výsledky, které jsou ve vaší blízkosti.
- Bonita – řazení ve výpisech ovlivňuje, jakou částku jednotlivé firmy do své prezentace investují. Pokud se shodují firemní profily například na obecný dotaz “autoservis”, ve výpisu bude nejvýše ten profil, který z relevantních výsledků nejvíce do své prezentace investuje.
- Webová stránka – pokud www dané firmy odpovídá co nejvíce hledanému výrazu, zobrazí se ve výpisu výše. Důležité také je, jakou má adresa pozici ve vyhledávači Seznam, tedy jaký je její S-rank.
- Výsledky hledání navíc můžete dodatečně seřadit pouze dle jejich reálné vzdálenosti od vámi zvoleného místa.
Výsledky vyhledávání jsou přehledně uspořádány do oborových kategorií tak, aby potencionální zákazníci, kteří vyhledávají na firmy.cz jednoduše vaši firmu našli. Z hlavní stránky je možné se od obecných oborů proklikat až ke konkrétním, nebo rovnou vyhledávat konkrétní kategorii.
Postup založení účtu na Firmy.cz
1) Nejdříve do vyhledávače na vašem prohlížeči zadejte url adresu: https://www.firmy.cz
2) Na stránce firmy.cz najděte v pravém horním rohu „přidat firmu“ a klikněte na „přidat svou firmu.
3) Přihlaste se pomocí svého Seznam emailu. Skrze email od jiné společnosti nejde s Firmy.cz pracovat. Pokud Seznam email nemáte, tak si ho na hlavní stránce seznamu vytvořte.
4) Po přihlášení uvidíte možnost vyhledat svoji firmu podle IČO nebo názvu vaší firmy a dejte „hledat“. Poté vyberte svoji firmu ze seznamu výsledků. Pokud nepodnikáte na IČO, zaklikněte možnost „nepodnikám na IČO“. Pokud si nebudete vědět rady, můžete se obrátit na technickou podporu Seznamu.
5) Registrujte se pomocí vyplnění formuláře pro vložení nové firmy a uložte.
6) Dále si poté nastavíte veškeré údaje o firmě, které budou potřeba, a je hotovo.