Další okruh relevantních a autoritativních zdrojů informací z oblasti vyhledávačů tvoří specializované oborové online magazíny.
Search Engine Roundtable
Barry Schwartz vytvořil v roce 2014 stránky věnující se vyhledávačům jako svůj osobní blog.
Barry přináší každodenní zpravodajství z odvětví, informuje o změnách algoritmů, novinkách, důležitých událostech, analyzuje zprávy autorit z oboru na sociálních sítích apod.
Stránky Search Enginge Roundtable: https://www.seroundtable.com/
Jedenkrát týdně vysílá Barry souhrn zpráv na svém YouTube kanále rustybrick32.
Chcete-li mít přehled o tom, co se děje, několikaminutové shrnutí toho nejdůležitějšího vás udrží v obraze.
Search Engine Journal
Magazín Search Engine Journal založil v roce 2003 Loren Baker.
Stránky poskytují zprávy, analýzy, statistiky a návody z oblasti SEO, PPC, sociálních médií a obsahového marketingu.
Obsah tvoří nejenom redaktoři SEJ, ale také odborníci a autority z oboru.
Stránky Search Engine Journal: https://www.searchenginejournal.com/
Search Engine Land
Provoz serveru byl zahájen v roce 2007. Založil ho Danny Sullivan, jeden z nejvlivnějších lidí v oblasti vyhledávání, poté, co opustil Search Engine Watch.
Magazín nabízí každodenní zpravodajství o problematice vyhledávání. K dispozici jsou kromě aktualit také články s tipy, o taktice a strategii týkajících se problematiky SEO a PPC.
Stránky Search Engine Land: https://searchengineland.com/
Další informace můžete čerpat z webů, které považuji za důvěryhodné a autoritativní:
▪ The SEM Post http://www.thesempost.com/
▪ Search Engine Watch https://www.searchenginewatch.com/
▪ Backlinko https://backlinko.com/blog
Dalším významným zdrojem informací je obsah publikovaný největšími SEO nástroji. V této části se zaměřím na ty nástroje, které publikují užitečný obsah, jenž pomáhá s optimalizací stránek.
-
MOZ Blog
- Blog MOZ vydává populární SEO softwarový nástroj.
Obsahuje tipy a rady týkající se témat SEO, sociálních médií a tvorby obsahu. Obvykle publikuje čtyři až pět příspěvků týdně.
Jednou z nejoblíbenějších sekcí je Whiteboard Friday34, kde expert (obvykle spoluzakladatel Mozu Randy Fishkin) vysvětluje konkrétní téma s názorným rozkreslením na tzv. white boardu (bílé tabuli).Blog MOZ: https://moz.com/blog Video seriál Whiteboard Friday: https://moz.com/blog/category/whiteboard-friday
- Blog MOZ vydává populární SEO softwarový nástroj.
-
Yoast SEO Blog
- Yoast je známý SEO plugin pro nejrozšířenější redakční systém WordPress. Yoast založil Joost de Valk.
Blog se zaměřuje hlavně na WordPress SEO, technické SEO a tvorbu obsahu a obvykle publikuje dva až tři příspěvky týdně.Blog Yoast SEO: https://yoast.com/seo-blog/
- Yoast je známý SEO plugin pro nejrozšířenější redakční systém WordPress. Yoast založil Joost de Valk.
-
Ahrefs Blog
- Ahrefs je velmi populární nástroj pro analýzu odkazového profilu stránek, analýzu obsahu a konkurence.
V blogu se nástroj snaží přinášet podrobné návody, případové studie i názory marketingových odborníků z oboru.Ahrefs Blog: https://ahrefs.com/blog/
Oblíbený je také YouTube kanál Ahrefs35, kde jsou pravidelně publikovány zajímavé tutoriály a případové studie.
- Ahrefs je velmi populární nástroj pro analýzu odkazového profilu stránek, analýzu obsahu a konkurence.
Další blogy SEO nástrojů:
- SEMrush Blog [online]. Dostupné z: https://www.semrush.com/blog/ ContentKing Akademie: Využijte obsah svého webu co nejlépe. Nepřetržitý SEO audit a průběžná kontrola obsahu ContentKing [online]. Copyright © 2020 ContentKing [cit. 24.03.2020]. Dostupné z: https://www.contentking.cz/akademie/ SEO Zpravodajství – SEO
- Akademie Collabim. Nejpoužívanější SEO nástroj v ČR | Collabim [online]. Copyright © 2018 [cit. 23.03.2020]. Dostupné z: https://www.collabim.cz/akademie/seozpravodajstvi/Sociální sítě SEO Zpravodajství – SEO Akademie Collabim. Nejpoužívanější SEO nástroj v ČR | Collabim [online]. Copyright © 2018 [cit. 01.06.2020]. Dostupné z: https://www.collabim.cz/akademie/seozpravodajstvi/
- Blog. Marketing Miner [online]. Copyright © 2019 Marketingminer.com [cit. 01.06.2020]. Dostupné z: https://www.marketingminer.com/cs/blog
Chcete-li mít aktuální informace prakticky v reálném čase, doporučuji sledovat Twitter.
Osobně tento informační kanál nevyužívám (z mnoha důvodů), nicméně když už Twitter nebo Facebook navštívím, najdu na něm spoustu zajímavých odkazů na články, které by mi jinak unikly.
Nutno říct, že pro neodbornou veřejnost pravidelné sledování autorit na Twitteru může být časově náročné a v jistém ohledu neefektivní.
Denně můžete získat desítky tipů na techniky, trendy a nástroje. Je pak poměrně těžké se v informacích neutopit a vybrat si jen to, co v praxi opravdu aplikujete.
Twitterové účty s užitečnými informacemi o SEO
▪ John Mueller (Senior Webmaster Trends Analyst v Googlu) https://twitter.com/JohnMu
▪ Matt Cutts (bývalý vedoucí týmu pro webový spam ve společnosti Google, v současné době pracuje v DC) https://twitter.com/mattcutts
▪ Barry Schwartz (Search Engine Roundtable)
▪ Rand Fishkin (zakladatel MOZ): https://twitter.com/randfish
Uvedené zdroje jsou jen špičkou ledovce. Sledovat můžete desítky dalších kvalitních zdrojů i odborníků a u každého z nich budete mít šanci získat nějaké hodnotné informace.