Na sociálních sítích, jako je Facebook nebo Twitter, sdílí miliony lidí denně spoustu více či méně zajímavých odkazů na produkty, služby či články různých webů a e-shopů. Přes ně můžou přijít na stránky klidně i tisíce uživatelů denně. Nyní ovšem Facebook přidal do uživatelského rozhraní vylepšení, které může tento počet značně snížit.
Boj proti dezinformaci a fake news
Aktualizace spočívá v upozornění na neaktuálnost článku, který byste chtěli sdílet. V praxi to funguje tak, že pokud budete chtít na sociální síti šířit článek, který je více jak 90 dnů starý, Facebook vás upozorní na stáří článku a vy si tak můžete rozmyslet, zda má ještě článek takový přínos, aby bylo potřeba ho sdílet. Samozřejmě Facebook upozorní i na mnohem starší články.
Proč tato aktualizace?
Dle vyjádření Johna Hegemana z Facebooku několika měsíční sledování a analýza dat odhalila, že pokud uživatele upozorníte na stáří článku, více si poté rozmyslí, zda budou (možná) zastaralé informace sdílet. Jako příklad dává sdílení článku ze začátku pandemie COVID-19, ve kterém jsou data stará a nerelevantní. Článek se i tak nadále sdílí a může dezinformovat potencionální čtenáře.
Proto pokud máte článek, který je kvalitní a přináší vám přes sociální sítě větší množství návštěvníků, doporučujeme ho pravidelně aktualizovat a doplňovat nové informace. Zajisté vám to pomůže jak na Facebooku, tak na Googlu.
Další problém: Sdílení bez čtení
Stejně jako Facebook bojuje i Twitter s častým sdílením nekvalitních článků. Proto přišel s novinkou, kterou aktuálně testuje a která má přispět k lepší kvalitě sdíleních článků. Pokud totiž budete chtít sdílet článek, který jste předtím nečetli, Twitter vás na to upozorní a nabídne vám možnost nejprve si článek přečíst a poté až sdílet.