Google včera (22.1.2020) vydal na svém Twitteru oznámení, že vytvořil “významné aktualizace” ve svém dokumentu o mobile-first index pro vývojáře.
Nový dokument si můžete prohlédnout zde. Poslední aktualizaci tohoto dokumentu byla v říjnu 2019. Ihned se začalo řešit, jaké Google provedl změny a doporučení pro tvůrce webů. Níže Vám přinášíme soupis těch nejzásadnějších rad.
Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>
-
Pohlídejte si, abyste měli stejný obsah jak na webu, tak na mobilu
- U tohoto bodu Google důrazně varuje: “Pokud máte v úmyslu, aby mobilní stránka měla méně obsahu, než stránka pro desktop, můžete očekávat určité ztráty návštěvnosti, pokud je na vašem webu povoleno mobilní indexování, protože robot nemůže z vaší stránky získat tolik informací jako dříve”
-
Používejte stejné meta značky pro roboty
- Pokud použijete například na mobilu značku “noindex” a na desktop verzi “index”, nemusí Google vaší stránku zaindexovat
-
Primární obsah nesmí mít Lazyloading
- Googlebot nenačte obsah, který vyžaduje určitou interakci uživatele s webem. Mějte jistotu, že Google vidí kompletní obsah stránek
-
Ujistěte se, že má robot přístup ke všem zdrojům
- Některé zdroje mají na mobilním webu jiné URL, než na webu pro počítače
-
Stejná strukturovaná data v obou verzích
- Řešíte, které typy dat přidat do mobilní verze? Začněte s Breadcrumb, Product a VideoObject
-
URL adresy ve strukturovaných datech pro mobily musí směřovat na mobilní verzi
- Pokud vede ze strukturovaných dat na mobilní verzi odkaz, musí směřovat na URL, která je pro mobily optimalizovaná
-
Stejné title a description pro obě verze
- Pro obě verze stránek mějte nastaveny stejné titulky a meta popisky
-
Obrázky ve vysoké kvalitě
- Ujistěte se, že kvalita obrázků je stejná na mobilu i na PC
-
Totožné ALT texty pro obrázky na mobilní / pc verzi
- Používejte stejné popisky obrázků pro obě verze webu
-
Používejte podporované formáty videa
- Videa jsou rozpoznávána pouze ve značkách <video>, <embed> a <object>
-
Nevkládejte videa do patičky webu
-
- Videa musí být dobře dostupné a snadno vyhledatelné
Dále Google přidal pár rad pro webmastery, kteří mají mobilní verzi samostatně (m.domena)
-
Mobilní verze musí fungovat
- Pokud při procházení robot zjistí, že odkaz na mobilní stránku nefunguje, bude indexovat pouze verzi webu určenou pro počítače
-
Nepoužívejte fragmenty URL na mobilní verzi
- Fragment URL je konec URL, který začíná #,tyto stránky nelze indexovat a budou z vyhledávání vyřazeny
-
Obě verze webu ověřte v Google Search Console
- Ujistěte se, že máte v Google Search Console přístup na obě verzi webu
-
Stejný robots.txt pro obě verze
- Zkontrolujte, zda nastavení pro roboty funguje stejně na mobilní i PC verzi
-
Správně nastavené Canonical adresy a Hreflang
-
- Pokud máte více jazyčný web a používáte rel=hreflang , pohlídejte si, že URL z mobilní verze odkazuje na URL pro mobilní verzi. To samé platí pro PC verze a pro Canonical adresy
Zdroj: https://www.seroundtable.com/google-significant-updates-mobile-first-indexing-docs-28876.html
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>