Mikrostránky, satelitní stránky (anligcky microsites) jsou podpůrné stránky postavené pro velmi specifický účel například propagaci nové řady, značky, produktu nebo akce. Mikrostránky zpravidla mají méně textového obsahu a jejich hlavním smyslem je zaujmout návštěvníka a nalákat ho na mateřskou doménu.
Historicky měla většina webů a speciálně e-shopů desítky mikrostránek jejichž účelem bylo zacílení na konkrétní klíčové slovo a prolinkování z mikrostránky na mateřskou s cílem vylepšení pozic z výsledků vyhledávání. Obsah obvykle nebyl příliš kvalitní a tak se z mikrostránek stávaly privátní linkfarmy, které update Googlu (Panda) degradoval až penalizoval.
V současnosti lze microsites doporučit tehdy, když předmět dané stránky by byl natolik exklusivní, že by nezapadal do mateřského webu, ať už z důvodu designu či v rámci obchodně / marketingové strategie. Masové využívání microsites za účelem vylepšení pozic z výsledků vyhledávání je minimálně diskutabilní.
Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)