Bounce rate neboli míra okamžitého opuštění je podíl návštěvníků vstupní stránky určité domény, kteří před opuštěním stránky neprovedli žádnou další interakci (např. neklikli na obrázek nebo na další odkaz), ale rovnou opustili váš web přes tlačítko zpět nebo úplně zavřeli stránku / prohlížeč. Údaje o bounce rate jsou k nalezení v Google Analytics a vypočítá se jako podíl návštěv.
Příklad výpočtu: Web navštívilo 100 lidí a 30 z nich udělalo nějakou akci (tzn. ji 70 neudělalo), míra okamžitého opuštění je 70 %.
Matt Cutts se většinou vyhýbá přímé odpovědi na to, zda bounce rate je součástí algoritmu a celkový postoj Googlu je takový, že data z GA nejsou součástí hodnotícího algoritmu. Pravda však může být někde jinde a přinejmenší by měl sloužit jako interní hodnotící ukazatel. Zároveň je třeba brát v potaz, zda-li uživatel dosáhl svého cíle po přečtení článku a odešel, tedy trávil na webu určitý čas, nebo po vstupu na stránku se během pár vteřin vrátil do výsledků vyhledávání (v té chvíli řešíme dwell time).
Bounce rate může brát jako podpůrný ukazatel, který například u one-page webů bude mít vždy 100% hodnoty a přesto daná stránka může být velice kvalitní a dobře hodnocena. Zároveň je vhodné každou stránku optimalizovat po SEO / UX stránce tak, aby plnila své cíle, což ve většině případů je další interakce (přečtení dalšího článku, přechod do košíku, přechod z článku na produkt, ceník atd.).
Autor textu: Honza Vanžura & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)