Formátování textu zahrnuje úpravu článku, popisku produktu, kategorie atd. tak, aby text byl uživatelsky přívětivý pro čtení. Do formátování textu lze zařadit všechny druhy nadpisů <h1>, <h2>, <h3>, odrážky, číslování, tl;dr (Too long; didn’t read), počet slov, odstavce, velikost písma, prolinkování výrazů a samozřejmě infografika, videa a obrázky.
Slova v textu se výraznějším formátováním (tučný, kurzíva, podtržení nebo větším písmem) mají při určování relevance obsahu stránky větší váhu. To potvrdil Matt Cutts, který uvádí: „shody s textem, který má větší písmo, je tučný nebo kurzívou, může mít větší váhu než shody v normálním textu.“
Zároveň zvýrazněný text pomáhá v orientaci i uživatelům, a proto je vhodné texty formátovat, ale zase to nijak nepřehánět.
Autor textu: Honza Vanžura & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)