Ideálním řešením dle Googlu, které by podporoval i Seznam je defakto zrušení stránkování. Respektive dostat všechny produkty na jednu hlavní stránku výpisu kategorií a umožnit jejich procházení tak, aby se ně dalo proklikat i s vypnutým JavaScriptem. Ostatní stránky typu page=2, page=3 ad., které případně budou existovat, tak mají mít mít kanonizaci na hlavní stránku, která obsahuje všechny produkty. Samotná hlavní stránka bude mít self-canonical, tedy kanonizovat sama sebe.
Tento ideální model pro vyhledávače není ideální pro uživatele s ohledem na dobu načítání stránky s výpisem třeba 2 000 produktů.
Stránkování lze například ošetřit tak, že popisky kategorie u e-shopu budou pouze na první stránce, která bude mít zároveň self canonizaci. Druhou a další stránku můžete ošetřit pomocí <meta name=”robots” content=”noindex,follow” /> a tagy prev / next, které však nikdy Seznam nepodporoval a Google se od nich také distancoval.
Špatné ošetření, respektive žádné ošetření stránek může vést k tomu, že si vyhledávače sami zvolí z duplicit jednu stránku jako primární a na ní budou vodit uživatele. Například u fashion e-shopu bylo k vidění jak uživatelé chodili místo na první stránku s aktuální kolekcí do poslední stránky, kde majitel e-shopu měl kousky staré 10 let, které nikdo nechtěl a i přes dobrou pozici nebyla stránka konverzní.
Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)