NoFollow je jedna z hodnot atributu “rel”, který se používá ve spojení s prolinkováním a doporučuje robotům, aby odkazy takto označené neprocházeli. Nejčastěji se s tímto atributem setkáte u odkazů z komentářů, kdy se chcete “distancovat” od odkazovaných webů.
Zřídka kdy se stává, že vývojář webu udělá takovou chybu a všechny interní odkazy označí jako NoFollow. Bohužel, i tyto případy mohou nastat a je vhodné udělat úpravu tak, aby jste nebránili internímu prolinkování.
Zápis je ve tvaru <a href=”odkaz” rel=”nofollow”>.
Jak moc Google a Seznam tyto značky respektují je spekulativní a díky novým přírůstkum u Googlu v podobě rel=”sponsored” a rel=”ugc” bylo potvrzeno, že i nofollow odkazy používá jako jeden ze signálů, i když nebylo řečeno jak. Gary Illyes přiznal, že už teď Google využívá odkazy označené pomocí nofollow, sponsored a ugc jako “hint” k řazení výsledků vyhledávání a od března 2020 některé z nich i indexaci obsahu.
Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)