Recenze můžeme rozdělit na dvě části a to externí a interní. Externí recenze jsou nejčastěji na Heuréce, Google MojeFirma, Facebooku, Firmy.cz a Zboží.cz. Interní recenze jsou u konkrétních produktů na vašem e-shopu, které pokud jsou nastaveny dle schema.org mohou být propsány do výsledků vyhledávání jako hvězdičky a zároveň vám rozšiřovat podobně jako komentáře obsah stránky.
Google využívá ve výsledcích vyhledávání nejen hvězdičky od MojeFirma, ale také hodnocení od Heuréky, Facebooku a dalších stránek. I přesto, že John Mueller řekl, že samotné hodnocení v recenzích není součástí algoritmu ovlivňující pořadí stránek, tak je třeba vzít v potaz, že hvězdičky mohou ovlivnit CTR a určitě se vyplatí nějaké získat. Podobně je tomu i u Seznamu, který propisuje do SERPa hodnocení z Firmy.cz.
Interní recenze a hvězdičkové hodnocení je tomu podobně a přímo neovlivňuje pozice to, jestli máte dvě hvězdičky z pěti, nebo pět z pěti. Je však šance, že tyto hvězdičky propíšou vyhledávače do výsledků vyhledávání u vašeho snippetu a uživatelé na to mohou pozitivně / negativně reagovat. Navíc pokud máte web šikovně navržený, mohou recenze od zákazníků tvořit nový a originální obsah.
Podívejte se, na ty nejzajímavější Collabim recenze.
Autor faktoru: David Haták (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)