Aktualizace obsahu (refresh old content) spočívá v obnově, ale také v restrukturalizaci stávajícího obsahu. K aktualizaci se můžete rozhodnout, například pokud stránky mají zastaralý obsah, neplní stanovené cíle, neobsahují podstatné informace, apod.
Při obnově obsahu je dobré se zaměřit na zahrnutí aktuálních klíčových slov. Pokud má stránka špatnou pozici na vybrané klíčové slovo je dobré vyzkoušet úpravu titlu, nadpisů, meta description a samotného obsahu včetně možnosti přidání obrázků a videí s ALT texty a titulky. Pokud se rozhodnete některé stránky odstranit, nezapomeňte na přesměrování.
Aktuálnost obsahu má velkou váhu při hodnocení stránky zejména pokud se jedná o dotazy na zprávy, ale lze ho doporučit i tehdy, pokud vám dlouhodobě spadnou pozice na určité klíčové slovo vlivem nového článku (vstupní stránky) od konkurence či úpravou algoritmu vyhledávačů.
Autor textu: Honza Vanžura & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)