Anchor text je viditelný a klikatelný text v odkazu, který je obvykle odlišen podtržením, nebo jinou barvou vůči ostatnímu textu.
Příklad anchor textu: SEO konzultant
<a href=”https://tomaszahalka.cz/”>SEO konzultant</a>
Tedy v tomto případě je anchor text spojení “SEO konzultant”, přes který se prokliknete na jinou stránku / web.
Mezi nejrozšířenější SEO doporučení patří vložit do anchor textu klíčové slovo, které je relevantní s cílovou stránkou v odkazu a vyhnout se odkazování typu “více zde” nebo “klikněte sem”.
Externí anchor texty (z linkbuildingu) najdete v Google Search Consoly, záložka Odkazy => Nejčastěji odkazující text
Anchor texty jsou velmi dobrým pomocníkem při interním prolinkování, kdy můžete z obsahu článků odkazovat na kategorie, z textu u kategorií na parametry atd. Podobně se využívá anchor text i u linkbuildingu, kde použití relevantní fráze z analýzy klíčových slov může pomoci odkazované stránce s vylepšením pozice v neplacených výsledcích vyhledávání.
Autor textu: David Haták (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)