Obsah je král! Věta, kterou pravděpodobně uslyšíte na každé přednášce o SEO a copywritingu. Čím kvalitnější a bohatší bude váš obsah, tím více čtenářů, konverzí, fanoušků, pozitivních názorů a zmínek budete mít. Jednou z možných cest, jak vytvořit zajímavý obsah je vypracovaná analýza klíčových slov od SEO konzultanta, který identifikuje nejen klíčová slova pro vstupní stránky (homepage, kategorie, parametry, produkty), ale také témata pro blog typu “jak vybrat XY”, “co je XY”, “jaký je rozdíl mezi XY” atd. Takový text je vhodný doplnit o obrázky a videa, relevantní klíčová slova a samozřejmě právně napsané nadpisy.
Pravidlo pro tvorbu obsahu, které používá například Tomáš Zahálka říká: Definujte si téma a klíčová slova. Přečtěte si obsah na nejlepších pozicích. Dejte vyhledávačům něco lepšího, než doposud kdokoliv napsal.
Hodnocení ze strany vyhledávačů může trvat i několik dní až měsíců v závislosti na kvalitě vašeho webu a pro rychlejší podsunutí změn vyhledávačům je vhodné upravenou nebo novou stránku poslat k indexaci. Lze tak učinit přes Google Search Consoli nebo pomocí nástroje Přidej stránku v případě Seznamu. Nezapomeňte však, že stránky, které zobrazují obsah pouze se zapnutým javascriptem mohou mít problémy s procházením a i sebelepší obsah může přijít vniveč.
Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)