Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Klíčové slovo v obsahu

Klíčová slova (keywords, KW) jsou fráze, které zapisují uživatelé do Googlu, Seznamu, Bingu a dalších vyhledávačů. Aby se webová stránka zobrazila ve výsledcích vyhledávání, měla by obsahovat relevantní klíčová slova, která si dokáží vyhledávače spárovat s dotazem. Mezi nejčastější místa kam se umísťuje obsah s klíčovým slovem patří titulek stránky, nadpisy, popisek stránky (kategorie, produktu, text článku atd.), ALT texty u obrázků, tvar URL a anchor texty odkazů.

Dříve platilo nepsané pravidlo, že text by měl obsahovat co nejvíce klíčových slov. Vyhledávače se od této praktiky distancují a i když klíčová slova v obsahu hledají, tak je pro ně důležité samotná kvalita obsahu a užitečnost pro čtenáře (uživatele vyhledávačů), proto je třeba tvořit kvalitní obsah, který bude mít přirozeně a v rozumném poměru zakomponovaná klíčová slova, bez zbytečného spamování.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Dalším faktorem klíčových slov je jejich umístění v obsahu. Přirozeně platí, že pokud stránka odpovídá nějakému konkrétnímu dotazu je logické, že toto klíčové slovo se najde v horní části stránky, typicky třeba v nadpisu a prvním odstavci. Proto klíčové slovo umístěné na začátku stránky může mít větší váhu pro vyhledávače, něž kdyby bylo použité pouze na konci.

Poslední částí jsou shody klíčových slov. Na většinu tvarů dotazů dávají vyhledávače lehce pozměněné odpovědi viz (seo konzultant, konzultant seo, seo specialista, seo guru atd.) a je vhodné mít vypracovanou analýzu klíčových slov, která vám identifikuje nejsilnější dotazy, vaší pozici, vstupní stránku a pomůže vám klíčová slova poskládat do bloků (kategorizace) pro tvorbu obsahu. Není vhodné pro každý překlep, synonymum a změnu pořadí slov zakládat novou vstupní stránku, či se snažit slova za každou cenu dostat do obsahu. Samotná strategie jak se na takové dotazy zobrazovat už záleží na vašem SEO konzultantovi.

Analýza klíčových slov – proč je důležitá a jaký je postup při tvorbě analýzy krok za krokem se dočtete v článku Analýza klíčových slov: kompletní průvodce postupem.

Autor faktoru: David Haták (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Pozitivně

Míra závažnosti: Vysoká
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit