Pode nejnovější studie od renomované agentury Bright Edge je organická návštěvnost (tedy neplacená návštěvnost pocházející z vyhledávačů) zodpovědná v průměru za 53 % provozu webových stránek. Výsledky se liší podle oboru, ale pohybují se od 41 % u maloobchodu po 64 % u B2B sektoru.

Pokud se podíváme na celkovou návštěvnost z vyhledávačů (organickou i placenou), obsáhneme v průměru 68 % veškerého provozu na stránkách. V případě B2B sektoru dokonce více jak 76 % provozu!
Význam sociálních sítí podle této studie zůstává zanedbatelný již několik let po sobě. Ale pozor, nelze to úplně zobecňovat! Například pro média a zábavní průmysl jsou sociální sítě relativně důležitým přivaděčem provozu.
A jak je to u Vašich projektů? Víte, které kanály jsou pro Vaši návštěvnost nejdůležitější? Skvělým pomocníkem je Google Analytics. Pokud už víte, že organická návštěvnost je pro Vás důležitá, podívejte se, na která klíčová slova se zaměřit.
Pozn: do studie nebyly zahrnuty přímé návštěvy webových stránek (tzn. zadáním adresy přímo do prohlížeče)