Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Mobilní přívětivost (responzivita)

V současnosti každoročně roste počet uživatelů mobilních zařízení při vyhledávání na úkor počítačů a tabletů. Na základě toho Google koncem roku 2016 zavedl koncept “mobile first index“, který říká, že bude vytvářet hodnocení na základě kvality a obsahu mobilní verze stránky.

Při tvorbě responzivního webu je vhodné brát v potaz různou velikost zařízení a připravit tomu  tzv. breakpointy, které je vhodné otestovat na nejčastěji používaných zařízeních (zjistíte z Google Analytics). Ověřit si jak vypadá váš web pro mobily můžete i přes počítač, například v Chromu pomocí kláves CTRL + SHIFT + I a následném přepnutím webu do mobilního zobrazení viz scr. níže.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>
Ověření rensponzivity přes Google Chrome
Ověření rensponzivity přes Google Chrome

 

Další důležitou částí je meta značka pro viewport <meta name=”viewport”
content=”width=device-width, initial-scale=1″>, která se postará o to, aby web nebyl na mobilu zobrazený jako na počítači.

Pro možnost zvětšení webu na mobilním zařízení nastavte celý meta tag takto:

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0, user-scalable=1" />

Pokud chcete uživateli omezit jak moc si může web zvětšit či změnšit, můžete přidat parametry maximum-scale a minimum-scale.

Autor faktoru: Šimon Seďa (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Pozitivně

Míra závažnosti: Vysoká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit