Interní zpětné odkazy (interní linkbuilding, prolinkování) slouží především k zlepšení navigace po webu / e-shopu, čímž je docíleno lepšího uživatelského zážitku a možným zlepšením pozic ve výsledcích vyhledávání. Je však třeba to s interním prolinkováním nepřehánět a najít rozumný poměr mezi počtem odkazů a samotným textem / obsahem.
Interní odkazy ze stránek, které vedou na stránky s kódem 404 mohou být penalizovány a Matt Cutts z Googlu také radí nepoužívat direktivu nofollow u interního odkazu vedoucí na jiné interní stránky.
Není přesně dané, jaký je ideální počet vnitřních odkazů, ale lze říct, že stránky, na které nevede žádný nebo nepoměrně málo interních odkazů mohou být vyhledávači ignorovány. Typický příklad je vytvořením landing page pro určité klíčové slovo, kterou nechcete mít ve viditelné informační architektuře. Taková stránka je pak odeslána do sitemapy, ale mimo ní se k ní roboti nemají jak dostat a mohou ji proto nezahrnout do indexu. Počet interních odkazů pro stránky najdete v Google Search Console.
Autor textu: Šimon Seďa (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)