Komentářový spam je technika, která byla v dřívějších letech populární, ale s lepšími hodnotícími a vyhledávacími algoritmy vyhledávačů pomalu umírá. Pokud jste se setkali s komentářem, který vypadá pouze jako reklama nebo je to pouze odkaz, který nezapadá do kontextu, mohlo se jednat právě o komentářový spam. Teoretická penalizace pak hrozí oběma zúčastněným stranám a je dobré se od takových pokusů distancovat buď automatickým přidáním nofollow nebo ideálně moderováním komentářů.
Tipy jak předcházet komentářovému spamu:
- Přidat CAPTCHA ověření před přidáním komentáře
- Komentáře pouze pro uživatele s profilem
- Manuální, automatická nebo komunitní moderace komentářů
Samotné komentáře mohou být však velmi užitečné a je přirozené, že z nich mohou vést přirozeně odkazy v rámci diskuze uživatelů.
Autor faktoru: Šimon Seďa (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)