Google již před pár dny přeměnil stránku s výsledky na nový design. Nakonec to nebyl ale pouze design, co změnil. Změnil totiž dost i samotnou strukturu SERPu. V mobilním vyhledávání na Vás v tuto chvíli můžou vybafnout až 4 PPC reklamy, po nich následují snippety a pak až organické výsledky.
Viz obrázky:
Co z toho vyplývá?
Boj o přednější místa v mobilním SEO bude možná o to větší, protože se může očekávat, že spousta lidí kliknou na větší počet výsledků PPC reklam či si najde odpověd v jednom ze snippetů. Ale zda to tak bude, ukáže pouze čas a statistiky.
A co nové ikony, které se zobrazují před URL adresu?
Jak jste si mohli všimnout, Google před url adresu dává takzvané Favicony. Ty si pro svůj web můžete přímo nastavit a mít tak ve výsledcích své logo či jinou ikonu.
Zde jsou pokyny od Google pro použití favicon:
- Google musí mít možnost procházet soubor favikony i domovskou stránku (to znamená, že před Googlem nesmějí být blokovány).
- Favikona by měla být vizuální reprezentace značky vašeho webu, aby uživatelé váš web při procházení výsledků vyhledávání snadno rozpoznali.
- Velikost favikony by měla odpovídat násobkům čtverce o straně 48 px, například 48 × 48 px, 96 × 96 px, 144 × 144 px atd. Soubory SVG samozřejmě žádnou konkrétní velikost nemají. Jsou podporovány všechny platné formáty favikon. Google obrázek pro účel použití ve výsledcích vyhledávání upraví na velikost 16 × 16 px. Zajistěte proto, aby dobře vypadal v tomto rozlišení. Poznámka: Neposkytujte favikonu o rozměrech 16 × 16 px.
- Adresa favikony by měla být stabilní (moc často ji neměňte).
- Google nebude zobrazovat favikony, které považuje za nevhodné (například protože zobrazují pornografii nebo nenávistné symboly, jako jsou svastiky). Pokud Google ve favikoně objeví tento typ obsahu, nahradí ji výchozí ikonou.
Jak implementovat Favicony na svůj web naleznete zde:
https://support.google.com/webmasters/answer/9290858
Více si můžete ještě pročíst v článku našeho certifikovaného SEO specialisty Tomáše Zahálky.