Svým klientům přináší zvýšení efektivnosti vynaložených prostředků do marketingu a jeho smysluplný strategický rozvoj založený na datech. Dejte vašemu marketingu smysl a podložte ho daty díky marketingové strategii založené na STDC rámci.
Google Data Studio je zdarma dostupný datový vizualizační nástroj od společnosti Google. Tento druh programů, mezi které patří dále například Microsoft PowerBI, Qlik, Tableu nebo IBM Watson, umožňuje z množství dat z různých zdrojů vytvořit smysluplné manažerské přehledy.
Ty následně slouží pro analýzu či reporting konkrétních dat a pomáhají v manažerském rozhodování i při řešení denních úkolů. I my sami máme veškerou ekonomiku naší firmy včetně některých technický ukazatelů v GDS, koukněte na příklad:
Vzhledem k stále většímu rozvoji problematiky big data se nástroje stávají stále dostupnější a umožňují provádět datové vizualizace a analýzy i bez nutných znalostí programovacích jazyků (ty jsou však nespornou výhodou). To bylo v minulosti nepředstavitelné.
V tomto návodu používáme Google Data Studio pro tvorbu manažerského přehledu souvisejícím s využíváním marketingových kanálů (organické vyhledávání, Facebook, Sklik, Google Ads), investic do nich (útraty) a jejich přínosů (kliknutí, CTR, konverze). Výhodou Google Data Studio je jeho dostupnost – je zdarma ke každému Google účtu a tvoří součást Google Marketing Platform – a fakt, že pracuje s daty z propojených zdrojů v reálném čase.
Vždy při otevření si sáhne do zdroje a načte aktuální data, to je však i jeho velkou nevýhodou při přímém použití s firemní databází, kde může docházet k přetížení, tento postup rozhodně nedoporučujeme (pokud tedy nespustíme replikovanou databázi pro čtení, ale o tom třeba příště). Druhou nevýhodou je, že zatím neumožňuje umístění více datových zdrojů do jednoho grafu.
Tato nevýhoda již neplatí neboť Google Data Studio dostalo zásadní update a tzv. propojení či blendování dat z více zdrojů do jednoho grafu již nyní umožňuje. To je krásná ukázka toho, jak se tento bezplatný nástroj rychle vyvíjí. Bez této funkce se ale v tomto návodu obejdeme. Pro práci s daty z online marketingových a analytických nástrojů považujeme Google Data Studio za nejvhodnější.
Nástroj funguje tak, že si v něm vytvoříte účet, následně připojíte zdroje svých dat z nichž pak můžete vytvářet přehledy. Výsledné přehledy se ukládají na váš Google Drive, lze je sdílet a vkládat do webových stránek.
Na příklad tohoto vložení mrkněte zde.
Google data Studio se změnilo na Looker Studio a my jsme pro vás shrnuli vše potřebné v přehledném článku Looker studio (dříve Google Data Studio): návod, tipy.