Lidé chtějí najít odpověď na svojí otázku nejrychleji jak to jen jde – studie ukázaly, že lidem opravdu záleží na rychlosti stránky. Ačkoli Google již používá rychlost stránky jako hodnotící prvek, tak jen pro vyhledávání skrz počítače.
Dnes ale oznámil, že od začátku července 2018 je rychlost stránky hodnotícím faktorem i pro mobilní vyhledávání.
Jak tomu Google v překladu do češtiny říká, tedy “Rychlostní Update,” postihne pouze ty stránky, které se zobrazují opravdu pomalu a postihne opravdu malé procento. Aplikoval stejný standard na všechny webové stránky bez ohledu na technologie, které byly použity pro jejich vytvoření. To, co uživatel hledá, má stále velkou váhu. Tudíž stránka, která je pro daný dotaz relevantní, se může nadále zobrazovat v horních příčkách.
Google tak vyzývá vývojáře, aby se začali více zaobírat výkonem jejich stránek a jak moc ovlivňuje uživatelský zážitek.
Přestože neexistuje žádný nástroj, který by přímo indikoval, zda je stránka ovlivněna tímto novým faktorem hodnocení, Collabim nabízí několik variant, jak zjistit rychlost stránky.
První variantou jest záložka Stránky, která se nachází v každém projektu. V ní stačí kliknout na “Zkontrolovat načítání stránek” a poté stačí jen kontrolovat.
Jako druhou variantou se nabízí Jednorázová analýza, kde si zakliknete Analýzu URL a vypíšete webové stránky, které chcete zkontrolovat. Pak jen vyberete možnost Analýza webu a první variantu, tedy Analýza titulků, meta description… atd.
Pokud chcete udělat hlubší analýzu, mrkněte na Analýzu URL stránek nebo rovnou na video-návod.
Oficiální zpráva od společnosti Google.