Chcete vědět, jak se ve vyhledávačích daří vaší konkurenci? Článek vám pomůže odpovědět na následující otázky:
- Jaká je známost vaší značky v porovnání s konkurencí?
- Na která klíčová slova se konkurence soustředí?
- Z jakých webů a jaké odkazy získávají? Kolik odkazů již získali?
Při srovnání budu používat e-shopy eod.cz, nakupka.cz, mall.cz a elektro-kuchyne.cz.
Známost značky
Nejdříve zkusíme použít Google Insights for Search. U zmíněných e-shopů nástroj bohužel neukáže žádná data (mimo mall.cz). Hodí se tedy jen pro známější značky (příklad).
Můžeme použít také nástroje pro návrh klíčových slov Google AdWords a Sklik:
Elektro kuchyně | EOD | Nákupka | Mall | |
---|---|---|---|---|
Hledanost Google | 260 | 880 | 210 | 40,500 |
Hledanost Sklik | 406 | 258 | 1,855 | 69,047 |
Dle zjištěných dat je Mall s přehledem nejznámější. Ostatní e-shopy jsou více méně srovnatelné.
Umístění ve vyhledávačích
Pomocí nástroje Site finder v Collabimu můžeme odhalit klíčová slova, na která má konkurence lepší pozice než náš web. Následující výstup z nástroje ukazuje srovnání pozic mall.cz a elektro-kuchyne.cz. Stejným způsobem můžete srovnat i ostatní konkurenty.
Zpětné odkazy, Majestic SEO
Nástroj MajesticSEO Backlink History se velmi dobře hodí na srovnání počtu zpětných odkazů. O tomto nástroji si více přečtěte v mém starším článku na blogu H1.cz.
Kliknutím na obrázek zobrazíte jeho plnou velikost
Zpětné odkazy, Open Site Explorer
MajesticSEO vám může zobrazit i konkrétní odkazy konkurentů. Za tyto pokročilejší reporty ale budete muset zaplatit. Pokud platit nechcete, vyzkoušejte méně známý Open Site Explorer (OSE). Před jeho využíváním se doporučuji zdarma zaregistrovat, nástroj vám pak zobrazí více výsledků.
Zadáme do OSE web elektro-kuchyne.cz a nástroj nám zobrazí prvních 1 000 odkazů webu. Pokud chceme odkazy analyzovat hlouběji, stáhneme si je do počítače ve formátu CSV.
Ze seznamu odkazů vidíme, že elektro-kuchyne.cz mají odkazy např. z:
- katalogu firmy.cz,
- ze všech ostatních webů mateřské skupiny Obchody 24 včetně obsahového webu rady-testy.cz,
- patičkové odkazy z pilatdlazby.cz,
- skryté patičkové odkazy z nero-download.cz, prodej-nastroju.cz, supermagnety.cz a dalších.
V OSE si ještě zdarma můžeme projít prvních prvních 20 nejčastějších textů odkazů, které na elektro-kuchyne.cz vedou (záložka Anchor Text Distribution). Z nich se dozvíme, že se správci webu soustředí především na frázi bílé zboží a na web vede mnoho obrázkových odkazů (viz skryté patičkové odkazy výše).
Analýza pomocí OSE nám zabrala 20 minut a zcela zdarma jsme se dozvěděli, že:
- počet odkazů webu elektro-kuchyne.cz není příliš vysoký (189 odkazujících webů a přes 11 tisíc odkazů),
- jeho správci očividně kupují nebo vyměňují patičkové zpětné odkazy,
- mnoho odkazů je skrytých a případný konkurent se tak může pokusit elektro-kuchyne.cz nahlásit Googlu pomocí spam reportu,
- správci webu se při shánění zpětných odkazů soustředí především na frázi bílé zboží.
Závěr
Kontrolu pomocí výše uvedených nástrojů stačí provádět např. čtvrtletně. Se špehováním konkurence to nepřehánějte. Věnujte svůj čas raději zlepšování vlastních produktů, služeb a způsobů jejich propagace.