Pokud využíváte náš SEO nástroj Collabim, možná jste si všimli, že můžete propojit svůj účet na další externí služby. V tomto článku se budeme bavit o propojení na Google Search Console a jeho využití při měření klíčových slov. Google Search Console je skvělý nástroj pro každého, kdo se chce zabývat výkonností webových stránek. Pokud se chcete dovědět více o jeho využití, podívejte se na náš rozcestník k tomuto tématu.
Collabim nabízí celou řadu statistických údajů o klíčových slovech, která si můžete zobrazit na přehledu klíčových slov. Z těch nejzajímavějších to jsou: hledanost a pozice na Google CZ a Seznamu, graf pozice klíčového slova nebo cílová stránka, kterou ke klíčovému slovu přiřadil Google.
Údaje o klíčových slovech Vašeho projektu si však můžete obohatit také o další data z Google Search Console díky propojení na Collabim. Získáte tak k Vašim klíčovým slovům další užitečné informace. Například kolikrát jste se na klíčové slovo zobrazili, kolik máte prokliků, jakou máte míru prokliku (CTR) a zároveň průměrnou pozici dle Google Search Console. Více o metrikách se dozvíte v Nápovědě Google.
Jak si propojit Google Search Console a Collabim snadno zjistíte v naší nápovědě.
Díky těmto informacím si můžete například:
- vyhledat klíčová slova, kde máte dobré pozice, ale nízký počet prokliků -> nestálo by za to upravit titulek a popisek stránky, aby byl pro návštěvníky přitažlivější?
- vyhledat slova se spoustou zobrazení a pozicí mezi 20-30 -> u nich je velký potenciál, že i posun o pár pozic nahoru přinese zajímavé množství stránek.
- vyhledat brandová klíčová slova, na která nejsou dobré pozice a CTR -> neinzeruje někdo náhodou na Váš brand?
Máte další nápady, jak tato data využít? Napište nám!
Podrobný přehled a návod jak pracovat s Google Search Console naleznete v článku Google Search Console: Kompletní návod, triky, postupy pro 2023.