Rychlost v mobilním vyhledávání = AMP
Co je AMP?
Accelerated Mobile Pages, jedná se o formát od Google, který umožňuje rychlé načtení stránek v mobilních zařízeních i při pomalém připojení. Detailnější popis AMP, společně s návodem k implementaci a validaci naleznete na blogu sunitka.cz
Proč se soustředit na AMP?
Studie od DoubleClick přinesla analýzu více než 10 000 mobilních webových domén a tvrdí: „Zjistili jsme, že průměrná doba načítání mobilní stránky je přes 3G připojení 19 sekund. Za stejnou dobu můžete zazpívat celou abecedu!“
Přesto, že stále nejde o oficiální hodnotící faktor, je AMP nejdůležitější pro kvalitu stránky a uživatelskou zkušenost. Toto potvrzují i známí webmasteři.
Více než 50 % mobilních uživatelů se rozhodne opustit stránku pokud její načítání trvá déle než 3 sekundy. Je tak nejvyšší čas uvažovat o AMP, pokud chcete získávat v Google vyhledávání lepší hodnocení.
A co rychlost v klasickém vyhledávání? Rychlost je “vše”!
Dřívější víra, že rychlost znamená vše se postupně stává faktem. Lidé chtějí znát odpověď na své otázky rychle, tak rychle jak jen to jde.
Rychlost stránky je užívána jako hodnotící kritérium už delší dobu, ale tento rok (v červenci 2018) nebudou brány v úvahu pouze desktop, ale také mobilní vyhledávání.
Rychlost webu primárně ovlivňuje, jak lidé vnímají vaše služby a jak rychle kliknou na tlačítko zpět :
Vzrůst míry opuštění stránky v závislosti na rychlosti:
1-3 sekundy > 32%
1-5 sekundy > 90 %
1-6 sekundy > 106%
Plánovaný update ovlivní především nejpomalejší stránky, nicméně rychlost stránky nebude mít v konečném hodnocení větší váhu, než skvělý a oblíbený obsah. Pomalá stránka se tak může stále umisťovat vysoko ve výsledcích vyhledávání, pokud má skvělý obsah.