Minulý týden jsme nasadili novou verzi Collabimu s následujícími vylepšeními:
Náhled výsledků vyhledávání
Kromě svých pozic nyní vidíte na detailu klíčového slova také náhled výsledku přesně tak, jak se ukazuje v konkrétním vyhledávači na dané klíčové slovo. S pomocí této funkce můžete stránky svého webu upravit tak, aby byly výsledky zajímavější a klikalo na ně více hledajících.
Měření pozic
Systém měření pozic jsme částečně přepracovali. Nová verze odstraňuje především následující neduhy:
- Firmy měřící více klíčových slov (tisíce) z jedné IP adresy měly občas problém se “zařezáváním” ze strany Googlu,
- pozice se neaktualizovaly, pokud nikdo z firmy neměl puštěný prohlížeč s rozšířením (např. protože byl na dovolené).
V původní verzi rozšíření měřilo vždy jen pozice na klíčová slova z jednoho účtu. To se nyní mění:
- U placených účtů rozšíření měří pouze klíčová slova v rámci daného účtu.
- U bezplatných účtů měří rozšíření všechna klíčová slova, která zrovna Collabim potřebuje změřit. Měří tedy i slova z jiných účtů. Bude se ale jednat o maximálně desítky slov denně, a proto měření výrazněji nezatěžuje vaši linku/prohlížeč/počítač.
Tuto změnu jsme dlouho zvažovali a z dlouhodobého hlediska je jediná spolehlivá. V žádném případě se nemusíte bát o únik citlivých dat z vašeho účtu. Rozšíření zpracovává vždy jen klíčová slova a URL vyhledávaného webu. Z daných dat nelze zjistit, ze kterého účtu slova pocházejí ani žádné další informace.
Pokud by chtěl někdo zjistit, na která slova konkurence optimalizuje, pravděpodobné sáhne k nástrojům jako MajesticSEO.
Další drobnosti
- Na přihlašovací dialog přibylo zaškrtávátko Remember me. Umožní vám přihlásit se trvale až na dobu jednoho měsíce.
- Přidali jsme uživatelskou roli klient, abyste mohli bez obav pustit do Collabim své klienty. Mohou si tak sami kontrolovat své pozice ve vyhledávačích.
- Upravili jsme rozšíření pro Firefox & Chrome, abychom zlepšili použitelnost a snížili zátěž prohlížeče.
- Vytvořili jsme rozšíření pro Safari 5.
Odstraněné funkce
Dočasně jsme odstranili informace o hledanosti na Seznamu. Čísla hledanosti, získávaná ze Seznam našeptávače, byla velmi nevypovídající a téměř denně se měnila. Rozhodli jsme se tak na základě vašich četných stížností.
O lepším zdroji hledanosti jednám se Seznamem. Zatím doporučuji využívat hledanost na Googlu (global i local). Jsou velmi dobře použitelné.
Která funkce vám udělala největší radost?
Těším se na vaše komentáře!