V průběhu listopadu docházelo k testování zobrazování úryvků delších než klasické dva řádky. Tato situace samozřejmě nezůstala bez povšimnutí a zažehla diskuzi o nové délce snippetů.
Nyní je to již oficiální. Google prodlužuje délku snippetů. Zatímco jeden ze zdrojů uvádí navýšení na 230 znaků (www.searchenginejournal.com), tak se v jiném článku dočteme, že maximální počet znaků je až 320 – (www.seroundtable.com).
Posuďte sami kdo se pravdě blíží více 🙂
293 znaků přesně.
Co to znamená pro SEO?
Hurá přepsat všechny meta descriptions?
Tak to zaručeně ne. Někteří určitě mohou zvážit aktualizaci svých popisků, ale rozhodně zatím změna neplatí plošně.
Neusedejte v záchvatu obav o váš web ke klávesnicím. Snippety jsou generovány dynamicky na základě vyhledávacího dotazu, obsahu meta description a viditelného textu stránky. Z čehož vyplývá, že pokud bude Google chtít zobrazit delší úryvek s odpovídající reakcí na vyhledávací dotaz, tak k tomu s velkou pravděpodobností využije obsah stránky.
Za zvážení dokonce stojí i myšlenka, jestli takové dvouřádkové nedochůdče (samozřejmě s výstižným a unikátním textem) nebude v některých případech, mezi textem napěchovanými úryvky, pro uživatele dokonce lépe viditelné.
Zpozorovali jste tuto změnu? Jak k novým možnostem budete přistupovat vy?