Změny v Collabimu měly poslední dobou jedno společné – jednalo se o úpravy designu. Kvůli velkým horkům jsme nechtěli servery zatěžovat novými složitými výpočty. 🙂 Ty viditelnější změny jste mohli již pár dní postřehnout, ať už na svých Collabim účtech nebo na Twitteru (viz post Jaroslava Hlavinky). O co vše se jedná?
Ikonky vyhledávačů v Důležitých změnách webu
Toto mně osobně – ještě jako běžného uživatele Collabimu – chybělo hodně. Mám totiž rád dashboardy, ze kterých vyčtu spoustu užitečných informací již na první pohled. Touto drobnou změnou jsme se “užitečnému dashboardu” zase o kousek přiblížili. Na první pohled totiž nově vidíte, zda-li se jedná o změny pozic na jednom vyhledávači, nebo stejnoměrně na obou. To se hodí hlavně v momentě, kdy je významný propad pozic pouze u jednoho vyhledávače, což je pro mne signál, že se děje něco, co by se dít úplně nemělo 🙂
Upraveno rozdělení sloupečků
Jeden obrázek vydá za tisíc slov:
Ve sloupečcích jsem se nikdy pořádně nevyznal… Proto jsem se rozhodl o drobnější redesign – seřadili jsme sloupečky jednotlivých “služeb” do samostatných sloupečků a přidali loga a možnost “Vybrat vše”. Třešničkou na dortu pak je zobrazení nápovědy v podobě tooltipů po přejetí myši nad “íčkem”.
Nasazení “lepší nápovědy” pomocí aplikace Beyond
Budeme teď nějakou dobu testovat zobrazení nápovědy pomocí “chytrých odkazů” aplikace Beyond. V praxi to vypadá tak, že se po kliknutí na speciální odkaz otevře vysunovací widget s doplňujícím textem. Příklad v Collabimu:
Po kliknutí na odkaz “Co jsou to důležité změny pozic?” se dozvíte přesně to, co odkaz slibuje. Podobných odkazů budeme umisťovat několik a sledovat zpětnou vazbu 🙂
Nasazení Intercomu
V rámci zkvalitnění zákaznické péče jsme do aplikace nasadili “chytřejší” online chat – Intercom. Ten má nejenom základní funkce, které ocení každý běžný uživatel, ale i pokročilejší možnosti, které oceníme zase my – např. posílání personalizovaných zpráv/mailů konkrétním uživatelům za splnění námi stanovených podmínek.
Slibujeme si od toho rychlejší odpovídání na vaše dotazy a taky automatizovanou komunikaci v momentech, kdy to uživatelé nejvíce potřebují.
Zobrazení počtu zbývajících klíčových slov
Pod formulářem s přidáním klíčových slov nově zobrazujeme počet slov, která zbývají do vyčerpání limitu účtu.
Úprava zobrazení průměrné pozice
Nedávno jsme na přehledu konkrétního klíčového slova začali zobrazovat i jeho průměrnou pozici za vybrané časové období. V případě, kdy bylo klíčové slovo vždy na 60 a vyšší pozici (tj. my jsme ho nedetekovali v SERP), tak jsme mu nově upravili průměrnou pozici jako “60+” místo “60”, nech je na první pohled patrné, že jsme slovo v daném období neviděli.
Úprava horního menu
Do horního menu jsme přidali odkaz na Jednorázové analýzy.
Co dál
Upravujeme přístup k datům pomocí API, vylepšujeme import klíčových slov z Google Analytics a pracujeme na reportování mobilních pozic. 🙂