Před několika týdny jsme byli nuceni odstranit statistiky hledanosti na Google z našeho Nástroje pro návrh klíčových slov. Chápeme, že tato situace negativně ovlivňuje mnoho našich uživatelů, proto ji popíšu blíže.
Hledanost pro Nástroj pro návrh klíčových slov jsme získávali přes AdWords API, které poskytuje přímo Google. V posledních letech bohužel docházelo ze strany Google ke stále většímu omezování tohoto API především směrem k SEO nástrojům. Došlo to tak daleko, že díky těmto omezením měl náš Nástroj pro návrh klíčových slov stále větší problémy/výpadky.
Asi před měsícem přišla zpráva z Google, že API využíváme mimo povolené limity a měli bychom využití omezit, nebo nám ho zcela vypnou. Raději jsme proto hledanost z Nástroje pro návrh klíčových slov odstranili s tím, že budeme hledat alternativní řešení.
Pro úplnost dodám, že omezení se týká pouze Nástroje pro návrh klíčových slov. U již uložených klíčových slov hledanost dále zobrazujeme a aktualizujeme. Tato aktualizace probíhá na pozadí z jiného zdroje než AdWords API. Z důvodu pomalosti zpracování bohužel tento alternativní zdroj nelze využít pro Nástroj pro návrh klíčových slov.
Stále hledáme nové cesty, jak tato data o hledanosti do Nástroje pro návrh klíčových slov vrátit. Zatím bohužel nemohu říci, kdy se nám to podaří. Data o hledanosti na Google poskytuje na světě několik málo firem. Aktuálně ale nevíme o žádné, která by to uměla dostatečně rychle a za rozumné peníze.