Víte, proč nemáte dobré pozice ve vyhledávačích? Dost často proto, že váš web neobsahuje slova, na která cílíte nebo si vyhledávače vybírají takové stránky, které vy nepovažujete za důležité.
Slova, dotazy, fráze
Pokud nevíte, přes která klíčová slova vás lidé hledají, nemůžete pomýšlet na vysokou návštěvnost z vyhledávání. I ve využití reportu Stránek musíme začít s „analýzou klíčových slov“.
Collabim má integrované napojení na Google Analytics a na Návrh klíčových slov z AdWords a Skliku. Tyto nástroje využijeme na sesbírání relevantních frází. Současně je doplníme o slova z Google Search Console.
Slova z Google Search Console (Google Webmaster Tools)
Zobrazte si slova, přes která k vám lidé chodí z Google. Můžete se k nim dostat buď přes nástroj Google Search Console (dříve pojmenované Webmaster Tools) nebo ta samá data uvidíte v Google Analytics v reportu Dotazy (pouze zaokrouhlené nahoru).
Obrázek: Report Analýza vyhledávání v Google Search Console
Obrázek: Report Dotazy v Google Analytics
Vyberte si report, který máte radši, a vyberte maximální období, což jsou 3 měsíce. Systém vám zobrazí maximálně 1000 záznamů. Tato slova naimportujte do Collabimu (report Klíčová slova a odkaz „Import klíčových slov“). Více o importu slov v návodu.
Fráze z Google Analytics
Dále soupis měřených slov můžete doplnit o fráze ze Seznam.cz. Collabim nabízí jednoduchou možnost, když propojte Collabim s Google Analytics. Poté v reportu Klíčová slova klikněte na odkaz +Přidat nová klíčová slova a pak vpravo na odkaz „Přidat z Google Analytics“.
V pokročilých možnostech vyberte maximální časové období a zkoušejte zadávat začátky různých slov. Systém vám ukáže návštěvnost, transakce a hledanost v Google. Dále informaci, zda již máte frázi v systému uloženo. Takto vyberte slova, která mají nějakou hledanost nebo přes ně máte již zajímavou návštěvnost. Viz ukázka pro můj web www.krutis.com.
Návrh klíčových slov z AdWords
Ještě bude vhodné seznam slov rozšířit. Zatím totiž měříte pouze slova, která již na webu máte. Google Search Console i Google Analytics vám zobrazil pouze fráze, přes které někdo na váš web již přišel nebo fráze, na které váš web Google již zobrazil. Ale pravděpodobně vám uniká ještě řada zajímavých frází, které na webu ještě nemáte.
Využijeme funkci návrhu klíčových slov z AdWords a Skliku, kterou má Collabim integrovanou. V reportu Klíčová slova kliknete na +Přidat nová klíčová slova a přepnete na Návrh klíčových slov (viz obrázek níže). Zde zadejte po jednom slova, která vás budou zajímat, a získáte návrhy nových slov.
Nyní máte vybrán zajímavý seznam několika desítek či spíše stovek slov, která pokrývají téma vašeho webu. Tím pro tentokrát vaše práce končí, protože Collabimu bude nějakou dobu trvat, než slova změří.
Zítra se můžete začít věnovat analýze stránek webu. Tedy najít, proč na slova nemáte zajímavé pozice, jaké dopadové stránky si vyhledávače vybraly a jak stránky lépe zoptimalizovat. To vše v dalším článku.
Michal Krutiš
Michal se věnuje SEO 12 let, nyní pracuje jako online marketingový konzultant na volné noze. Spoluzakládal internetovou agenturu H1.cz a pracoval pro desítky klientů.
Více pro analýzu klíčových slov – proč je důležitá a jaký je postup při tvorbě analýzy krok za krokem se dočtete v článku Analýza klíčových slov: kompletní průvodce postupem.