Listí se nám začalo pomalu zbarvovat do oranžova a přestože skrze mraky občas zasvítí, léto je asi definitivně za námi. A přestože jsme si letní horka takřka zdvojnásobili teplotou našich strojů, stále nemáme v úmyslu je nechat ochladit. Nepřetržitě pracujeme na vylepšeních a novinkách – a ty aktuální si nyní pojďme představit.
Opravená kontrola odkazů
U některých stránek, které vyžadovaly potvrzení pro zobrazení reklam, se při kontrole odkazů občas vyskytoval problém, který zamezil správnému průběhu kontroly. Kvůli tomu se mohlo stát, že Collabim stáhl údaje potvrzovací stránky místo cílové a tím pádem odkaz na stránce nenašel. Tento problém jsme opravili a detekce odkazů nyní probíhá již v pořádku.
Nestandardní URL ve Svatém grálu
Pokud vaše stránky (nebo stránky, které analyzujete) používají nestandardní URL adresy (např. více pomlček za sebou apod.), mohlo se vám stát, že Svatý grál vyhodnotil adresu jako nevalidní. To už je minulostí. Filtr stránek jsme vylepšili a Svatý grál si od teď poradí i se stránkami, které používají méně běžné URL adresy.
Prázdné štítky
V minulosti jsme narazili na několik dotazů ohledně štítkování. Někteří klienti si přáli štítky spravovat nezávisle na klíčových slovech, což dříve bohužel nebylo možné.
Náměty jsme proto zapracovali a Collabim nově umožňuje vytvořit štítky, aniž by měly přiřazená klíčová slova. V sekci štítky tak můžete jednoduše vytvořit prázdný štítek a slova do něj přiřadit později.
Importy nevalidních klíčových slov
Asi víte, že pokud do importu zadáte nějaké slovo, které není validní (např. z důvodu duplicity, nepodporovaných znaků, nebo třeba nesprávného formátu), takové slovo je pak z importu vynecháno.
Ačkoliv Collabim zobrazoval, o jaká slova se jedná, nebylo příliš jasné, z jakého důvodu byla slova vynechána. To se nově změnilo a nyní již uvidíte konkrétní důvod, proč bylo dané slovo vyřazeno.
S tím souvisí i další vylepšení. Podobně jako při importu do projektu dochází k validaci slov i při importu do analýzy. Stejně jako v předešlém případě – i zde dochází k vynechání slov, pokud se některá slova v importu vyskytují vícekrát.
Výstup z analýzy však pouze informoval, že některá slova byla vynechána z důvodu duplicit. Nebylo proto příliš jasné, o která slova se jednalo. Nově se proto zobrazí informační zpráva, ve které najdete kompletní seznam slov, která byla vynechána.
Nové díly Minuty na SEO
V minulých novinkách z počátku září jsme vám představili první dva díly našeho seriálu s krátkými SEO tipy. Dva měsíce utekly jako voda a nyní už máme na kontě další čtyři díly.
Chcete-li relativně snadno nahlédnout do SEO problematiky, aniž byste se museli probírat tunou textů, pak je tady pro vás Minuta na SEO. Nově díly najdete níže zde:
- Co je to Title a Meta description?
- Co jsou long taily?
- Proč je obsah stránek důležitý?
- Jak spolu souvisí pozice, hledanost a návštěvnost?
Nové články v naší akademii
Naši akademii pravidelně udržujeme a tak v ní i tentokrát najdete nové články. Naše SEO zpravodajství se poslední dva měsíce týkalo zejména výrazné fluktuace výsledků vyhledávání, kterou pozorujeme my i zahraniční nástroje již poměrně dlouho. V našich zprávách najdete naměřené statistiky včetně srovnání s globálním monitoringem zahraničních nástrojů.
Kromě toho jsme zaznamenali zmínku o tom, jakým způsobem Google vyhodnocuje stránky, které se obsahově výrazně liší od konceptu, který je pro daný web běžně typický.
Zde najdete nově vydané články v našem SEO zpravodajství:
- Srpnový Core update je již plně v provozu
- Fluktuace výsledků pokračuje i po vydání Core updatu
- Vývoj fluktuace výsledků na Googlu
- Google vyhodnocuje obsah, který se výrazně liší od zaměření webu
Nezanevřeli jsme ani na rozhovory s majiteli agentur. Nově v akademii přibyly tyto rozhovory:
A to je vše, přátelé. Neusínáme však na vavřínech – fluktuaci bedlivě sledujeme, pracujeme na dalších dílech SEO tipů a v Collabimu se můžete zanedlouho těšit na další novinky. Nechme se překvapit, co nám podzim přinese.