Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Fluktuace výsledků pokračuje i po vydání Core updatu

Zdá se to jako již nesčetněkrát přehraná páska v trampském magneťáku, ze kterého znějí stále stejné šlágry. Fluktuace pozic od vydání srpnového updatu pokračuje. V předchozích měsících jsme několikrát informovali o tom, že výsledky ve vyhledávání výrazně poskakují, a nejinak je tomu i nyní.

Skoky ve vyhledávání již od počátku roku

Již na začátku tohoto roku jsme si všimli značných změn ve vyhledávání a rozsáhlého AB testování Googlu, které vyústilo k vydání březnového Core updatu.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Pozice ve vyhledávání však tančily dál i po vydání aktualizace. Tento stav trval několik měsíců a dlouhotrvající volatilita výsledků vyvolala v SEO komunitě spekulace o možném updatu, která se nakonec po relativně dlouhé době potvrdila. V srpnu Google ohlásil Core update, jehož zavedení trvalo necelé tři týdny.

Ovšem i po vydání docházelo k častému kolísání výsledků a viditelné skoky v SERPu pravidelně reportoval např. zahraniční magazín Seroundtable. Ostatně reportéři magazínu považují aktuální volatilitu výsledků za nejdelší v historii.

Kolísání výsledků po vydání srpnového Core updatu

Je to již měsíc od kompletního zavedení srpnového Core updatu a výsledky v SERPu se ještě pořád neustálily. Ačkoliv Google od srpna oficiálně neohlásil žádný update, nelze vyloučit, že neproběhly dílčí úpravy nebo menší aktualizace. Google totiž v minulosti již několikrát avizoval, že o drobných aktualizacích nebude informovat.

Zajímavé je, že srpnový Core update si kladl za cíl zlepšit hodnocení stránek, které sice nabízejí kvalitní obsah, ale nejsou třeba příliš známé. K tomu skutečně došlo, ovšem – jak informuje magazín Seroundtable – některé ze stránek se v zápětí propadly hned několik dní poté.

Změny ve vyhledávání můžete sledovat i na našich statistikách.

  • Od našeho posledního reportu se výraznější výkyvy objevily nejprve v období od 10. do 14. září:

    • Kolísání zachytil např. i monitorovací nástroj Semrush:

  • Poté výsledky výrazněji kolísaly od 18. září dál:

    • V příslušných dnech zaznamenal větší skok i nástroj Semrush:

  • Ještě více pozice výsledků poskočily okolo 24. září:

    • Stejně tak výraznější skok zachytil i nástroj Semrush:

  • Poměrně vysoká volatilita probíhala na přelomu září a října. Přestože křivka může na pohled působit “stabilním” dojem, ve skutečnosti to znamená, že fluktuace je stále stejně vysoká.

    • Opět hodnoty z nástroje Semrush od 26. září:

  • Na počátku října se fluktuace ještě zvýšila a přestože od 6. října klesá, pořád je na vysokých hodnotách:

    • Opět stejné období z nástroje Semrush:

Pokud Vám tedy výrazněji klesly pozice a nevíte proč, příčinou může být právě vysoká fluktuace výsledků ve vyhledávání.

Google je často nevyzpytatelný, ovšem situace v SERPu je v posledních měsících opravdu kuriózní. Co to znamená? S jistotou nelze nic potvrdit. Možná skutečně dochází k drobným aktualizacím “na pozadí”, o kterých Google mlčí. Možná je to však předzvěst dalšího velkého updatu jako před pár měsíci. Bohužel je Google na slovo skoupý a tak nezbývá než čekat u táboráku, zda zazní píseň, kterou jsme ještě neslyšeli.


Zdroje a odkazy:

Seroundtable.com

Collabim

Semrush

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit