Není to tak dlouho, co Google testoval výsledky vyhledávání. Už pár dní pozorujeme, že Google v některých chvílích opět neposkytuje počet výsledků ve vyhledávání. Situace se tak podobá případu z února tohoto roku.
Další AB testování výsledků?
Ukázalo se, že Google nejspíše opět testuje výsledky vyhledávání prostřednictvím AB testů. Uživatele tak rozřadí do různých instancí a v rámci každé instance pak zobrazí jinou podobu SERPu. AB testování je způsob, kterým se běžně ověřuje dopad případných změn, a Google v tomto ohledu není výjimkou.
Pro některé instance je však specifické, že nezobrazí počet výsledků vyhledávání. To může být problém zejména při praktikování metody KGR. Pokud počítáte tuto metodu ručně a ověřujete tak počet výsledků pomocí operátoru “allintitle:“, pak můžete narazit, pokud vám Google zobrazí instanci, ve které počet výsledků neuvádí.
Testování Collabimu 🙂
Jako příklad zde můžeme uvést vyhledávání v prvním okně, při kterém nám Google počet výsledků nevrátil:
Pár sekund na to jsme provedli to samé v novém okně a počet výsledků se již zobrazil v pořádku.
Jak vidíte na obrázcích výše, SERP je občas nevyzpytatelný a tímto drobným testem jsme si ověřili, že Google opět provádí AB testování výsledků vyhledávání.
Lze tedy nějak ověřit KGR kandidáty?
Nicméně, nemusíte věšet hlavu. KGR kandidáty můžete ověřit přímo v Collabimu přes změření KGR (jedná se o součást analýzy Pozice a hledanost).
Analýza totiž počítá přímo se staženými výsledky ze SERPu a nespoléhá se tak jen na výsledek, který Google vrátí – nebo případně nevrátí – formou počtu výsledků.
Collabim proto při změření KGR stáhne výsledky ze SERPu jako takové a automaticky provede výpočet pro tuto metodu. Snadno si tak ověříte, zda jsou příslušné fráze vhodnými KGR kandidáty. Pokud vám tedy Google nevrátí počet výsledků v SERPu, najdete alespoň útěchu v automatizovaném řešení přímo od Collabimu. 🙂
Závěrem
Co to AB testování vlastně znamená? V minulosti už jsme zaznamenali, že Google může AB testy provádět namátkově kdykoliv během roku. Jedná se ale spíše o ojedinělé případy. Pokud je však testování agresivnější a trvá delší dobu, může to předpovídat nějaký větší update algoritmu vyhledávače, který Google buďto plánuje, nebo na něm pracuje.
Google totiž tímto způsobem ověřuje, jakou odezvu od uživatelů má která podoba vyhledávání. To jsou pro společnost praktické údaje, dle kterých může vyhledávání upravit tak, aby výsledky byly relevantnější a tím vyhledávač více vyhovoval potřebám uživatelů.
To se potvrdilo na případu minulého testování, které se výrazně projevilo v únoru tohoto roku. Výsledkem bylo oznámení rozsáhlého updatu algoritmu jádra, který Google začal zavádět od 5. března 2024.
Nicméně, dle informací na Google Search Status Dashboard, společnost informovala, že kompletní zavedení může trvat zhruba měsíc. Dle aktuálního stavu to vypadá, že zavedení březnového updatu jádra není ještě zcela u konce.
Je proto možné, že momentální testování výsledků ze strany Googlu souvisí ještě s březnovým updatem.
Zde případně můžete sledovat přehled doposud vydaných updatů Google.
Nezbývá tedy než čekat, čím nás Google v blízké době překvapí.