Přehlížený a podceňovaný, to jsou slova, která Microsoft Advertising (dříve Bing Ads) a jeho pozici na (nejen) českém trhu vystihují snad nejvíce. A není to zasloužené? Vždyť vyhledávač Bing používá jen 3,5 % Čechů, oproti tomu takový Google si dokázal získat více než 80 % z nich. Jenže tato logika tak úplně nefunguje. A když navíc vezmeme v potaz, že je u nás 8 milionů aktivních uživatelů internetu, není 3,5 % zrovna málo. Jde o 280 tisíc lidí a potenciálních zákazníků! Pojďme se proto podívat na Microsoft Advertising blíž.
Pro koho se Microsoft Advertising hodí
Podíl Bingu na poli vyhledávačů v ČR jsme už zmínili. Nutno ale poznamenat, že v mnoha zahraničních zemích je jeho role výraznější. Například v Německu, což je pro řadu českých firem zajímavý trh, jde o téměř 5 %. V USA je to téměř 6,5 %. Reklamy Microsoft Advertising (Bing Ads) se ale nezobrazují pouze v rámci tohoto vyhledávače. Uvidíte je také u Yahoo, DuckDuckGo nebo Ecosie, na webech společnosti Microsoft a další spoustě partnerských webů.
Podíl vyhledávačů v ČR v období od července 2022 do července 2023
Pro vyzkoušení tohoto systému navíc hovoří fakt, že pokud používáte Google Ads nebo Facebook reklamy, snadno své kampaně z těchto platforem naimportujete do Microsoft Advertising. K dalším výhodám patří i menší konkurence a také v průměru nižší cena za proklik ve srovnání s Google Ads.
Microsoft (Bing) Advertising: účet a přihlášení
Rozhodli jste se tento reklamní systém vyzkoušet? Pak si nejprve budete muset zřídit Microsoft účet. Nečeká vás nic složitého:
- Najeďte na stránku https://ads.microsoft.com/.
- Klikněte na Sign up now.
- Následně uvidíte možnost Create one, která znamená vytvoření nového účtu. Klikněte na ni a zadejte do příslušného pole svůj e-mail (případně si vytvořte nový).
- Pak už stačí zadat jen pár požadovaných údajů, souhlasit s podmínkami systému a máte hotovo.
Microsoft (Bing) Ads: návod pro začátečníky
Hned na úvod se hodí říct, že Microsoft Advertising zatím nevládne češtinou, a tak se neobejdete bez alespoň základní znalosti angličtiny (nebo překladače). Jakmile se přihlásíte ke svému Microsoft účtu, ihned uvidíte možnost importu reklam z Google Ads nebo Facebook Ads, což vám celý proces výrazně zjednoduší. I tak si ale nezapomeňte vše zkontrolovat, především pak nastavení rozpočtu. Microsoft totiž zatím neumožňuje vést účet v českých korunách, ceny se tedy budou zobrazovat v eurech.
Začít ale můžete kampaně vytvářet i úplně od začátku. Postupujte podle tohoto návodu:
- Zadejte do příslušného pole URL svého webu. Začněte s nastavováním kampaně tím, že vymyslíte její název a upravíte rozpočet a bidovací strategii. Na výběr máte pro začátek dvě – buď se můžete soustředit na konverze, nebo maximalizovat počet kliknutí.
- Následně se dostanete k upřesnění cílů vaší kampaně, kde si můžete vybrat geografickou oblast a jazyk obecenstva, na které chcete cílit.
- Poté přejdete k nastavení skupiny kampaní a klíčových slov. Rovnou už uvidíte návrhy systému, které by měly korespondovat se zaměřením vašeho podnikání. Určitě se ale vyplatí je projít a upravit podle své SEO strategie. Bez správně nastavených klíčových slov neoslovíte to správné obecenstvo.
- Nyní jste se dostali k úpravám vzhledu vaší reklamy. V tomto kroku vpisujete nadpisy a další texty. Nezapomeňte do nich zakomponovat vaše klíčová slova. Nástroj Ad strength (najdete jej vedle políček pro text) vám ukáže sílu a kvalitu vašeho nastavení a přidá doporučení, co udělat lépe. Hned pod ním uvidíte také náhled svých reklam. Vše potvrďte a přejděte k dalšímu kroku.
- V něm se opět zobrazí náhled kampaně a také možnost vytvořit kampaň novou.
- Poté po vás systém bude chtít další doplňující informace o vašem podnikání a preferovanou platební metodu.
- Jakmile vše vyplníte, dokončíte tím své přihlášení. A ve chvíli, kdy si do svého účtu dobijete peníze, mohou vaše kampaně začít běžet.
Autor: SEOPRAKTICKY.CZ
Použité zdroje:
- Search Engine Market Share United States Of America | Statcounter Global Stats. (n.d.). StatCounter Global Stats. [online]. Dostupné z: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/united-states-of-america/#monthly-202207-202307
- Christison, C. (2023). A Beginner’s Guide to Microsoft (BING) ads in 2023. Social Media Marketing & Management Dashboard. [online]. Dostupné z: https://blog.hootsuite.com/bing-ads/#How_to_launch_a_Microsoft_Ads_campaign
- Patel, N. (2022). How to Set Up a Microsoft Ads (Formerly Bings Ads) Campaign. Neil Patel. [online]. Dostupné z: https://neilpatel.com/blog/bing-ppc/
- Get Started with Microsoft Advertising. [online]. Dostupné z: https://help.ads.microsoft.com/apex/index/3/en/56873